6 de febr. 2012

ViSCA LA FRUiTA!

Els nens i nenes han de tenir una nutrició bona i adequada a les seves necessitats perquè el seu desenvolupament potencial sigui òptim.
Durant la infantesa i l'adolescència els hàbits dietètics i l'exercici poden marcar la diferència entre una vida sana i el risc de patir obesitat o sobreprès en el futur. Per això és important que a totes les etapes es prenguin els nutrients necessaris.
Moltes vegades resulta difícil o complicat que els nens mengin el que els convé abans que el que els agrada. Aquí els pares tenen un paper important. Els nens han de menjar bé per dues raons: créixer i desenvolupar-se. Una mala alimentació pot endarrerir o limitar el creixement. I una correcta alimentació és la base d'una bona salut.
Per als nens, menjar requereix d'un aprenentatge previ. S'han de marcar unes rutines des de ben petits i així aconseguirem que quan siguin grans no només sàpiguen menjar bé, sinó que a més, sabran la importància que té.
Solen imitar el que fan els grans i això ens obliga a adoptar bones conductes i bons hàbits. No els podem dir que han de menjar fruita i verdura si nosaltres no ho fem (.../...)

2 comentaris:

  1. Moltes gràcies Marga. Jo vaig tenir la sort, de tenir una magnífica professora de Biologia a BUP que em va introduïr en el món de la Dietètica i Nutrició. Després vaig ampliar estudis i és un món apassionant. Jo segueixo al pediatra, expert en nutrició infantil, Carlos González, si a algú l'interessa, a internet hi ha molta informació. A mi, fins ara, m'ha anat molt bé.

    El vídeo boníssim.

    ResponElimina
  2. Ah! que el missatge anterior és meu.

    Ana, la mare d'en Mario.

    ResponElimina