21 de des. 2011

MAGDALENES NADALENQUES

Un avet de Nadal  molt " dolç "

DESiG EN CONSERVA

A l'aula de P3 hem preparat una llauna plena de desitjos. Entre tots hem pensat que voldríem tenir que no es pogués comprar i que ens fes feliç i ens agradés a tots i a totes. Un cop decidit van posar mans a la feina i van col·laborar a fer les manualitats necessaries per posar-les dins la llauna. Si els voleu conèixer... entreu i mireu!




Ens queda un desig més: UN BON ANY 2012 PER TOTHOM!

17 de des. 2011

ART GEOMÈTRIC


"Els infants són éssers de tres dimensions que viuen immersos en una realitat tridimensional."  
                                            Exploració i intuïció geomètrica al parvulari, Mequè Edo i Basté

Les figures que ens envolten són tridimensionals. A partir de l'observació i l'experimentació amb objectes reals apropem als nens i nenes a les figures planes. 
A P3 hem realitzat una activitat lúdica amb globus (esferes) per treballar una figura plana, el cercle. Així hem aconseguit fer la nostra pròpia esfera-bola nadalenca.
A més, quan ens van comentar que a un hospital de nens i nenes posaven un Arbre de Nadal decorat amb el que la gent portava fet, van decidir fer una esfera-bola més gran entre totes les tortugues per ajudar a guarnir-lo.

 

6 de des. 2011

CLOSQUETA, LA TORTUGA

A la classe hem estat coneixent les tortugues marines. El conte "Closqueta, la tortuga" ens ha servit de fil conductor: com són, què mengen, on posen els ous, com es desplacen... 
A més d'aprofundir al tema de les tortugues, el conte ens ha servit per treballar l'expressió i la comprensió oral i per començar a adquirir consciència de la importància de fer cas dels consells dels altres i de fer alló que toca quan toca.



La reexplicació  d’un conte es fa per recuperar el contingut del text escoltat i per vigilar que els nens i les nenes hagin comprès el que es narra a la història.
Amb aquesta activitat s’ajuda al nen a:
• Avaluar la pròpia comprensió del conte
• Comprendre el desenvolupament narratiu
• Focalitzar l’atenció en fets i expressions (continguts i formes)
• Facilitar l’apropiació del text narratiu per reproduccions posteriors, individuals o en petit grup 

3 de des. 2011

FULLES DE TARDOR

A l'aula de P3, la tardor ha estat present durant aquest trimestre: els seus colors, els animals als que més els hi agrada, els fruits secs, els bolets, el canvi en els arbres i en les fulles, en el temps i en la roba...
Finalment hem fet un petit homenatge als arbres més populars de Barcelona, els plàtans.
Aquí teniu una mostra

2 de des. 2011

EL NOSTRE CALENDARI D'ADVENT

S'anomena advent el període de desembre previ al Nadal.  És la preparació  per les festes nadalenques.
A l'escola ens ha aparescut  un calendari amb un mitjonet per cada nen/a.  Dins cada dia ens surt un missatge i una xocolatina. Tots hem d'estar d'acord a complir el missatge que el calendari d'advent ens diu, a canvi un nen o una nena de la classe rep la xocolatina! 
Els experts en nutrició consideren que el consum del cacau en les diverses varietats és recomanable dins d'una dieta equilibrada i en quantitats moderades  per a individus sans de totes les edats.
Els missatges del calendari treballen l'educació emocional (desenvolupament afectiu).


Aquí teniu una mostra dels missatges que ens arriben. Podeu consultar-lo cada dia al passadís d'Educació Infantil i participar-hi.